Organisatie
Geschiedenis
2010: Oprichting QMandS door Niels Lodewijks. Het consultancybureau QMandS bestond toen voornamelijk uit (event) marketing en duurzame product(oplossing)en. QMandS heette toen Quality Marketing and Sustainability.
2011: Oprichting Be Relactive Events (BRE) door Niels Lodewijks, door zijn grote interesse en passie voor de evenementenmarkt. BRE was de eerste franchisenemer in de franchiseformule van de Be Event Group (BEG). De BEG verzorgt landelijk bedrijfsuitjes, workshops, teambuilding en groeit in de periode 2011-2015 uit naar meerdere franchisenemers.
2013: Oprichting Duurzaam Bedrijfsuitje: een 'groen' groepsuitjes label met duidelijke MVO focus, welke specifiek landelijk is gepositioneerd voor de corporate bedrijven en overheidsmarkt. De organisatie behaalt tevens het zilveren (2014) en gouden (2015) keurmerk duurzaam ondernemer, en wordt MVO Nederland partner.
2015: Activiteiten franchise rayons Breda/Tilburg en Arnhem/Nijmegen worden overgenomen. Huidige franchisenemers stopten namelijk. Oprichting Coachingskamer Eindhoven: specifiek merk voor coaching en teamtraining, waarbij het Enneagram model centraal staat.
2016: Oprichting Meeting Incentives: een internationaal label specifiek voor Eindhoven en de zogenaamde MICE markt. Tevens worden incentive buitenlandse reizen aangeboden in Europa en een aantal bestemmingen buiten de EU. De organisatie wordt tevens SITE member.
2018: Franchise organisatie stopt, er wordt door QMandS gebouwd aan een nieuwe (inter)nationale organisatie en formule onder de naam Relactive Events.
2019: QMandS richt een BV op, en gaat verder onder de naam Quality Meetings and Solutions bv.
2020: Evenementen, groepsuitjes en incentives buitenlandse reizen worden begin maart stilgelegd door het RIVM in verband met COVID-19. De branche wordt bedrijfseconomisch hard getroffen tot minimaal juni 2020. Naar verwachting zullen bijeenkomsten verder uitgesteld worden; QMandS bv pakt de marketing weer op, en richt Een Betaalbare Website Laten Maken op en gaat (online) marketing consultancy verzorgen.

Het nieuwe QMandS tot COVID-19 en daarna...
QMandS doet inmiddels meer dan (event) marketing alleen en focust steeds meer op het samenbrengen van Business-To-Business in een duurzame omgeving. Verder biedt het voor groepen steeds meer oplossingen aan. Zowel op persoonlijk vlak, als tijdens een teambuilding, teamactiviteit of teamtraining. Wij begrijpen dat live communicatie, maatschappelijk handelen en transparantie hierin belangrijk zijn.
Onze ambitie is om komende jaren verder te groeien door middel van marktontwikkeling en productontwikkeling. Door de gewijzigde focus van 'marketing en duurzaamheid' naar 'meetings en oplossingen' is de tenaamstelling QMandS omgezet naar Quality Meetings and Solutions. Hierbij wordt duurzaamheid als vanzelfsprekend geacht.
Het QMandS tijdens COVID-19 en daarna...
Het coronavirus raakt ons allen, zo ook onze branche en organisatie. Gezondheid is natuurlijk het meest belangrijke, bedrijfseconomisch staan we echter stil. En voor hoe lang...? Zoals je op de homepage kan lezen, hebben wij van de nood een deugd gemaakt. Wij zijn gewoon steen goed in het maken van websites, website optimalisatie en marketing. Hier liggen onze roots en we blijven verbinden en communiceren. De komende periode gaan wij dan ook vol enthousiasme innovatieve websites maken. Het actieve gedeelte komt daarna weer!
Kernwaarden (QMandS bv breed)
Wij zijn continu bezig om onze producten te vernieuwen en zoeken steeds naar nieuwe technologieën om te implementeren in onze producten. Ook spelen we bij ons aanbod in op ontwikkelingen binnen bedrijven en in de samenleving. Duurzaamheid staat bij ons centraal. Wij vinden het een grote uitdaging om evenementen in de breedste zin van het woord duurzaam neer te zetten en gaan die uitdaging graag aan. Denk hierbij aan mobiliteit (transport van mensen, maar ook elektrische city tochten), social return of bijvoorbeeld social food waste.
We leven in een wereld waarin we steeds met elkaar verbonden (kunnen) zijn en daar haken wij als organisatie graag op in. Tijdens groepsactiviteiten is er bij uitstek de gelegenheid om nieuwe ervaringen op te doen en jezelf en elkaar op een andere manier te ervaren. Niet alleen tijdens een activiteit zijn we in contact met elkaar, maar ook online waar we onze mooie ervaringen delen en anderen betrekken bij onze events. Technologie speelt een belangrijke rol bij verbinden. Social media, VR, AR en hologram zijn toepassingen die wij integreren in deze nieuwe tijd.
In de breedste zin van het woord willen wij mensen activeren. Steeds meer hebben we zittend werk of ploffen we op de bank na ons werk. Met onze producten motiveren we deelnemers om lichamelijk in beweging te zijn, maar ook activeren we door samen te komen en elkaar te inspireren met nieuwe ideeën. Samen met de klant gaan we actief aan de gang om een mooie en onvergetelijke dag te organiseren en de dag ook echt bijzonder te maken. Bij voorkeur doen we dit buiten.
We geloven erin dat je samen sterker staat en dat brengen wij graag over aan onze medewerkers. Zij geven dat op hun beurt weer door aan onze stakeholders (waaronder klanten, leveranciers en partners). Zo werken we elke keer weer samen aan ons kernproces en aan mooie momenten. Zo zijn Social Fun en Social Play activiteiten die wij intern en extern verzorgen. Enthousiasme en plezier staan hierin centraal met als motto: Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. En is zo waar!
Copyright 2010-2023 © QMandS B.V.