Doe meer met Google
Google is vrijwel synoniem aan zoeken op internet. Deze zoekmachine is dan ook wereldwijd marktleider met 92% marktaandeel, met op de tweede plaats Bing (2,5%) gevolgd door Yahoo. Als we dan naar de Nederlandse markt kijken, dan zoeken wij voor 95% op Google. Als je dan ook nog eens realiseert dat onder dit bedrijf de merken Youtube, intenetbrowser Chrome en mobiele besturingssysteem Android vallen (en nog veel meer), dan kunnen wij niet meer om Google heen. Sterker nog, Google LLC valt weer onder moederbedrijf Alphabeth inc., dat nog veel meer activiteiten verzorgt zoals zelfsturende auto’s, domotica en AI (vooral nieuwe innovatieve toepassingen). Alphabeth (waarvan 99% door Google LLC) behaalde in januari 2020 de grens van 1 biljoen marktkapitalisatie! Alphabeth domineert samen met Microsoft, Amazon en Apple al jaren de wereldmarkt.
Over het mobiel gebruik gesproken, waarin Android en iOS (van Apple) domineren, zoekt inmiddels 55% van de gebruikers op zijn of haar GSM (of tablet) en neemt het 45% aandeel op de desktop met de jaar af. Belangrijk is dus dat je website mobiel vriendelijk is. Google kijkt hiernaar en beloont juist goede, gebruikersvriendelijke en mobielvriendelijke websites.
Google bied je verder vele (gratis) mogelijkheden om je website (en bedrijf) goed tevoorschijn te laten komen in zoekresultaten. Een belangrijke en gratis tool is Google mijn bedrijf. Maar ook Youtube biedt mogelijkheden. En als je je social media goed bijhoudt en linked aan je website, krijg je hogere posities in de Google. Werk dus aan je Linkedin, Facebook, Twitter, Pinterest en/of Instagram.
Is jouw bedrijf en de leadgeneratie verder grotendeels afhankelijk van Google zoekresultaten, denk dan naast een goede SEO ook goed na over je promotie budget en misschien wel SEA. Je kunt je geld maar één keer uitgeven…. hoeveel gaat naar offline promotie en hoeveel naar online promotie? Waar haal je het meeste rendement uit? Uit je netwerk of een advertentie, of misschien wel in een evenement. Of merk je op dat de meeste leads komen vanuit je website, en zijn zij dan toevallig bij jouw gekomen via Google? Zoek dat eens uit, Google Analytics verstrekt hierover veel informatie en inzichten. En misschien is SEO alleen, dan onvoldoende en kan je door middel van SEA extra leads binnen halen.
Wil je meer weten over Google, en wat je er mee kan doen? Laat je adviseren en boek een basis training!
Basis training: Doe meer met Google, dagdeel (max. 4 uur) € 250 / deelnemer
- Te Eindhoven, inclusief zaalhuur, koffie en thee
- Buiten Eindhoven, exclusief zaalhuur en tegen meerprijs reiskosten a € 0,50 / km (met een minimum van €25).
- Leer de basisbeginselen, Google mijn bedrijf, Social media, Google Ads (SEA), Google Analytics en linkbuilding
Copyright 2010-2023 © QMandS B.V.